حجاب و عفاف
حجاب و عفاف
حجاب نشان وقار و علامت افتخار زن است
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 7 مرداد 1392برچسب:, توسط mobina mirjafari |

تر فروغ نیلچی‌زاده در گفت‌‌وگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در شهرکرد، با اشاره به اینکه عفاف و حجاب یک ارزش انسانی و اصالتا یک ارزش توحیدی است، تصريح كرد: عفاف و حجاب در جامعه ایرانی یک ارزش است که کوتاهی تربیت یافتگان در پاسداری از این ارزش باعث شده عفاف و حجاب در جامعه جوان امروز به عنوان یک ارزش انسانی تلقی نشود که با چنین نگاهی در عرصه تربيت با مشكل مواجه مي شويم و اختلال تربیتی در خانواده به وجود مي آيد.

 
وی افزود: در راستاي ارائه راهكار ريشه اي براي عفاف و حجاب، بايد ديدگاه اسلام جهت تبديل اطلاعات به دانش، دانش به بينش، بينش به انگيزه و انگيزه به باور بازشناسي در جامعه اجرايي شود.
 
این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه عفاف و حجاب باید در جامعه جوان امروز تبدیل به یک ارزش شود، خانواده را اولین عامل مؤثر در عرصه تربیت براي تبديل ارزش عفاف و حجاب به باور دانست و ابراز تأسف کرد كه به دليل واسپاري مسئوليت به مدرسه و تلويزيون؛ حتي برخي خانواده هاي مذهبي هم اكنون فاقد سبك تربيتي هستند.
 
نيلچي زاده با بیان اینکه در دنياي ديجيتال امروز، بسیاری از خانواده ها به دلیل تغییر موقعیت اجتماعی فرزندان مرعوب شده اند، گفت: تفاوت سواد و مدرک فرزندان با بزرگترها باعث شده خانواده ها احساس کمبود کنند و گاها فکر کنند چون سواد كمتری از فرزندان خود دارند، باید گفته های فرزند خود را بپذیرند.
 
وي بيان داشت: در گذشته نیز بين فرزندان و والدین اختلاف فرهنگ وجود داشته است؛ اما فرایند تربیتی و نحوه تعامل والدین آن دوره، یک تربیت قرآن محور بود؛ چرا که در قرآن پس از توحید، احسان به والدین مطرح می شود و احترام به والدین به یک شاخصه مهم تربیتی تبدیل شده، و فرزند داراي پست و مقام بالا، دست پدر و مادر خود را می بوسید.
 
این استاد دانشگاه ادامه داد: در گذشته این احترام و ادب از خانواده شروع و سایر آموزش ها نیز با آن همراه می شد؛ اما الآن در دروس آموزشی مشکل فرزندسالاری وجود دارد؛ یعنی دیگر والدسالاری یا حق سالاری نیست، بلكه فرزندسالاری است؛ فرزندی که هنوز خودش ارزش ها را نمی شناسد.
 
نيلچي زاده اختلال عميق تربيتي، مرعوب بودن والدين، اهميت به مسائل بي اساس و ظاهري و ضعف اعتقادي والدين را از مهمترين دلايل انتقال ناقص فرهنگ عفاف و حجاب از والدين به فرزندان برشمرد.
 
وي با بیان اینکه خانواده ها تربيت فرزندان خود را به تلویزیون، فضای نت و غيره می سپارند، هشدار داد: این موضوع برای کسی که اعتقاداتش نهادینه و عمیق نشده باشد، خطرناک است؛ چرا كه هم اكنون سعي دشمن بر ترويج فرهنگ برهنگي مي باشد.
 
مشاور امور دختران و زنان در وزارت ورزش و جوانان تأکید کرد: در اين فضا هم بايد آموزش دهیم و هم توانایی ارائه اطلاعات را داشته باشیم تا حدي كه بیش از فضاهای منفی يا حداقل به همان اندازه تولید محتوا داشته باشیم.
 
نيلچي زاده فعالیت خودجوش جوانان در قالب NGO ها که بر اساس باور، عشق و اميد باشد را نیز در این راستا مؤثر دانست.
 
وي با پیشنهاد اینکه دختران و پسرانی كه اين باور را دارند بايد به صورت شبكه اي فعاليت كرده، و به صورت حلقه هاي شبكه آبشاري همديگر را تحت تأثير مثبت قرار دهند، افزود: اين طرح مي تواند تأثيرگذاري مناسبي داشته باشد همچنانكه گروه هاي اينچنيني در كشور هايی چون آمريكا نیز تشكيل شده است و به عنوان مثال برخي پسرها و دخترهاي آمريكايي انگشتر خاصي را بدست مي كنند به نشانه اینکه قبل از ازدواج هيچ رابطه اي با جنس مخالف ندارند.
 
مشاور امور دختران و زنان در وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: با وجود برنامه ریزی هایی که جهت ترويج بي بند و باري جنسي مستقيما از طريق كنگره آمريكا ارائه شده، و بودجه آن از طريق موصاد و سازمان هاي جاسوسي آمريكا، انگليس، اسرائيل و بعد آلمان و فرانسه تأمین می شود، حجاب مهمترين سنگري است كه جلوي بي بند و باري جنسي را مي گيرد.
 
نيلچي زاده خاطرنشان کرد: هم اكنون امر عفاف و حجاب به اشتباه يك امر حكومتي تلقي مي شود؛ در حالي كه امر عفاف و حجاب يك موضوع بنيادي خانواده است.
 
وي افزود: در حال حاضر اگر خانمي با حجاب نامناسب در جامعه ظاهر شود و نيروي انتظامي با وي برخورد كند، مظلوم نمايي شده و مردم از آن خانم پشتيباني مي كنند؛ چرا که بدليل آموزه هاي غلط و اطلاع رساني اشتباه و ناكافي، مردم فكر مي كنند كه عرصه آزادي شخصی است.
 
این استاد دانشگاه بیان داشت: كشور ما اطلاعات خوبي در زمينه لزوم عفاف و حجاب دارد؛ اما اين اطلاعات به اطلاع نخبگان نمي رسد و چون مردم احساس نمي كنند با اين كار در معرض تهديد هستند، برخی به حضور افراد بی حجاب در جامعه كاملا شخصي نگاه مي كنند.
 
نيلچي زاده رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب را براي كشور يك مسئله امنيتي دانست و هشدار داد: دشمنان نظام اسلامی بودجه هاي زيادي را براي از بين بردن حجاب اختصاص داده اند مثل گلدكوئيست ها که بنا بر اعلام ستاد امنيتي كشور مشخصا از انگليس حمايت می شوند.
 
وي تأکید کرد: همانطور كه مردم انرژي هسته اي را جزو حقوق خود تلقي کرده، و از دانشجو تا نخبگان كشور آن را لازم مي دانند و حتي سياسيوني كه مي خواستند از زاويه ضعف نسبت به استكبار بنگرند، نمي توانستند صراحتا مخالفت كنند، اطلاعات لزوم وجود عفاف و حجاب در جامعه نیز بايد به حدی مستدل و محكم در اختيار مردم قرار گيرد كه مردم به يقين برسند.
 
مشاور امور دختران و زنان در وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد: امروز عدم اطلاع رساني درست و به موقع، عدم تبيين دقيق و مستمر و عدم تفكيك اصول از رفتارهاي سليقه اي باعث شده است كه حتي براي شعار «مرگ بر آمريكا» در مجامع علمي عده ای معتقد باشند كه همه چيز ما از آمريكاست و اين شعار  بی معني مي باشد.
 
نیلچی زاده گفت: نيروي انتظامي نیز با اطلاع رسانی ماجراي آسيب هايي كه به دلیل ضعف حجاب و عفاف به جوانان و نوجوانان وارد شده است مي تواند به حل این معضل كمك كند؛ چرا كه وقتی مردم بدانند سلامت خانواده و دختران و پسران تا چه اندازه به عفاف و حجاب بستگي دارد، بخش عظيمي از مشکلات حل خواهد شد.
 
وی عرصه تربيتي، عرصه ايماني، عرصه عدم اطلاع رساني و رسانه ها را به عنوان عوامل اصلي و نقش آفرین در حل معضلات بی حجابی و بد حجابی در جامعه برشمرد.
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه حجاب زن به خاطر امنيت هيچ مردي نيست، خاطرنشان کرد: اگر حجاب زن به خاطر امنيت و راحتی مردان باشد، نهايت ظلم است و بر اساس آیه «و لا تزروا وازرة وزر اُخري» توحيد قبول نمي كند كه انسانی تلاش كند و ميوه و ثمره آن در جيب ديگري باشد و اين خلاف عقل، ديانت و عدالت است.
 
نیلچی زاده تصریح کرد: برداشتی که حجاب و عفاف زن را به خاطر امنیت مردان می داند ناشی از عدم فرهنگ سازی در جامعه است؛ در حالی که درخت حجاب براي امنيت زن است و امنیت مردان که از حجاب زنان جامعه نشأت می گیرد، به عنوان سايه درخت است.
 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.